tirsdag 19. august 2014

Nedre Fjellsmauet I Bergen

Nedre Fjellsmauet i Bergen, akvarell 50x60 cm. Ferdig for fire minutter siden. Grovt Archespapir, Winsor og Newton akvarellfarger.
 
Jeg har tidligere malt Nedre Fjellsmauet i Bergen "nice and easy". Jeg liker å male Nice and easy akkurat som Tina Turner sier om begynnelsen av "Rolling on the river". Og i begynnelsen av sangen går det roooolig. Så sier hun at " we`re gonna do the ending rough".  Og slutten på denne fantastiske versjonen sammen med Ike Turner er forrykende god.
 
På samme måte er det godt å lage et bilde litt mer "rough". Selv om det kanskje ikke er så stor forskjell på disse to bildene, så gir det et annet bildeintrykk når en maler vått i vått og fargene glir inn i hverandre. Og der en ikke er så fokusert på detaljene.  Neste bilde jeg skal male tror jeg blir enda røffere. Jeg har akkurat begynt!

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar