søndag 15. juni 2014

En god akvarell, eller bare søppel?

Dette blir et eksperiment på denne bloggen. For syv minutter siden ble jeg ferdig med å tegne dette motivet på akvarellpapir (300 grams akvarellpapir med ekstra ru overflate) Motivet er relativt stort, ca, 60x80 cm., så det har tatt noen dager å tegne det ferdig. Det jeg ønsker å vise, er hvordan det ser ut underveis når jeg skal begynne å male med akvarellfarger. Og jeg gjør det i "sanntid" dvs. at jg poster resultatet på bloggen når jeg er ferdig med et trinn i bildet. Dette vil jeg gjøre innimellom de andre blogginnleggene mine.

Selve motivet er hentet fra Skivebakken i Bergen.

Det er et sjansespill å legge ut noe slikt. Fordi jeg har ingensomhelst garanti for at bildet blir vellykket. Blir det skikkelig dårlig, river jeg det i tusen biter og kaster det i papirkurven. Blir det sånn noenlunde blir det også kassert, akvarellen skal bli a)enten en flott akvarell ti slutt eller b) søppel.
Så blir dette ikke vellykket, så  får dere et eksempel på hvor vanskelig akvarellteknikken egentlig er. Og evt. et eksempel på hva som gikk galt, og når det gikk galt.

Jeg vet ikke hvor lang tid jeg vil bruke med dette akvarellen. Det kan ta to til tre dager eller ti dager. Målsettingen min er at akvarellen er ferdig neste søndag. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar