mandag 2. juni 2014

Elisabet og Xavier og eventyrbryllup!

Jeg har akkurat kommet tilbake fra Frankrike, og derfor har det også vært stille på bloggen min. Men det har vært fire fantastiske dager for meg. Min kjære datter Elisabeth giftet seg i en vakker landsbykirke litt utenfor Paris. Det vil si, bryllup er litt annerledes organisert i Frankrike enn i Norge. Først blir man gift på rådhuset som i Frankrike heter Marie. Høytidelig med tale, og sermonien ble ledet av ordføreren. Så høytidelig underskriving av dokumenter både av brudeparet, ordfører og forlovere. Fantastiske mennesker. Nydelig vær! Stolt brudens far! Dette var stort. Det var så mye som skjedde påm disse fire dagene at jeg vil fortelle om det bye and bye. Så skal dere få se bilder fra alle dagene, det som skjedde i kirken var selvfølgelig helt spesielt. Så ha tålmodighet, det kommer etter hvert :)

 
Elisabeth og Xavier før sermonien. Hm, det var visst tillatt med kort skjørt på denne sermonien :)
 
 
Inne i rådhuset under den høytidlige sermonien. Ordføreren på andre siden av bordet.
 
 
Etter sermonien! Bildet taler for seg selv!
 
 
Etter sermonien ble det middag om kvelden so så ut som noe fra Astrid Lindgrens "Brødrene Løvehjerte"! Vertshuset ligger i en landsby som heter Houdan, og som også ser ut som en eventyrby!Elisabet og Xavier  nr. 4 og 5 fra venstre mot høyre.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar