tirsdag 29. april 2014

Mine beste cognacer!

Det er ikke det at jeg ikke liker single malt whisky, armagnac eller calvados. Men Cognac er noe av det beste jeg vet. Derfor har jeg malt de beste cognacene mine. VIP Frapin, en smaksopplevelse. Flasken er en kopi av en flaske fra Napoleonstiden. Korken og "støtten" er belagt med ekte gull. Hennessy XO er fløte! Det er en fantastisk nydelig Cognac! Noen av elementene i denne cognacen er over 100 år gamle!. Brillet XO er også en fantastisk god Cognac. A.E.Dor (nr.7) er en gammel spennende Cognac. Den finnes i forskjellige nummer, pris og alder avgjør nummeret på flasken. Delamain pale and dry er en Cognac som "smelter på tungen". Dette cognachuset har engelske aner
Da jeg var i Paris fikk jeg denne cognacen i presang: Cognac Daniel Bouju Grande Champagne Reserve. En mørk, fyldig og herlig Cognac. Så om jeg blir forvist til en øde øy, så tar jeg disse flaskene med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar