søndag 13. april 2014

Gamle cognacer!

Dette er ikke bare gammel Cognac, dette er megagammel Cognac! Flaske nr. 3 fra venstre er faktisk en Saulnier Freres datert 1789! Ikke det at jeg noen gang vil få smake innholdet i disse flaskene. Men bare det å se et eksemplar av så gamle cognacer er fantastisk. Dette er cognacer du ikke kan gå in på polet å spørre etter! Noen av disse cognachusene som ga ut denne cognacen finnes enda. Slike gamle cognacer  og whisky, armagnac, calvados, vin osv. finner du kun hos samlere eller på spesielle auksjoner. Ja takk, jeg skulle gjerne hatt en slik flaske! Jeg får nøye meg med en Hennessy XO der en del av cognacen er over 100 år gammel. Det er med en spesiell følelse av historie en drikker et glass av slik Cognac!

Dette er et acrylmaleri jeg malte i 2013, acryl 30x40 cm. Om du har en flaske Cognac datert 1858? Ja takk, jeg kan komme å hente den uansett hvor du bor dersom du fant ut at denne ville du gi vekk! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar