søndag 16. november 2014

Fra Dyvekes Vinkjeller til Lille Ole Bulls Scene på en cool fredag!


Fredag kveld var det Cool Blues Friday på Dyvekes vinkjeller. Flott konsert med mange fine blueslåter! Jan-Ove Nordeide gitar og vokal, Bjarte Helland på trommer, Geir Rognø bass – og til og med vokal for anledningen! Gjesteartist var Jan Kristoffersen, vokal.
Åpning «Talk to your daughter» skrevet av Jan-Ove. Kjempesamspill bland disse ypperlige musikerne! Jan-Ove og Geir hadde noen flotte soloer! Nok en låt som Jan-Ove selv har skrevet. Selv sier han at inspirasjonen stammer fra det glade 80-tallet , bl.a. «Dancing naked in the rain».

Underveis spør Jan-Ove: «cool eller medium?» Det ble cool!. «CC Strut», «Crying Eliza» bland mange andre. I andre settet kommer Jan inn som vokalist. Dyktig fyr! «Bad vibrations» og ikke minst «People get ready». Sistnevnte en nydelig låt som jeg tenker ligger noe mellom blues, (men aller mest) en spiritual. Nydelig sang!! Her kom en nydelige gitarsolo! Cool Blues Friday på Dyvekes Vinkjeller  - kjempebra!!!
Etter besøket på Dyvekes gikk turen til Lille Ole Bull scene. Har aldri vært der tidligere, så jeg tenkte at dette måtte jeg finne ut av hva var! Bonus var det jo at jeg traff folk jeg kjente der. Stort lokale, småbord, mange musikere på scenen, flott lyssetting! Kort sagt ble det en flott opplevelse gode venner og et forrykende musikkshow. På scenen vokalist Tine Taule med korister, gitarer, trommer og på toppen av det hele en trompetist og saksofonist. På piano Christian som også har spilt flere ganger på Dyvekes tidligere. Fyldig og mektig! Bandet tok flere 40-50 talls-klassikere, og «WOW» faktoren opplevde jeg der jeg satt! På slutten funky musikk – me like! Dette ble en kveld på byen som gikk inn i de små timer! :-)


 
 

 
 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar