søndag 9. februar 2014

AKVARELLKURS I BERGEN











 
09.02.2014. Endelig akvarellkurs igjen. Etter mange år arrangerte jeg sammen med datteren min akvarellkurs i Proms Hus i Hollendergaten 9 i Bergen sentrum. Det var moro! Syv kursdeltagere, masse latter, konsentrasjon og maling! En ting er klart; noe av det mest sosiale som fins er å være på kurs sammen. En av kursdeltakerne var faktisk Arne som hadde vært på kurs med meg som lærer for flere år siden :).
 
Kurset ble holdt på lørdag og søndag. I kurslokalet har jeg også hengende en utstilling jeg har malt, med akvareller, olje og acryl og grafikk. Så dette har jeg lyst å fortsette med flere kurs på Proms. Den 1. og 2. mars blir det arrangert et kurs i acryl, senere blir det også et tegnekurs. Alt dette vil jeg komme tilbake til senere i bloggen.
 
Akvarell er en spennende teknikk. Fargene er transparente, d.v.s. gjennomskinnelige. Det hvite i papiret skinner gjennom fargene og gir et fabelaktig lys i bildene. Akvarell kan gi spontane, mange ser på det som skisser til olje eller acrylmaleri. Hen en akvarell er et kunstverk i seg selv. Om det er vanskelig? Ikke om du øver, men som alt annet, det tar tid å beherske teknikken.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar