onsdag 22. oktober 2014

Familien på Dyvekes!

En sommer er over, og jeg har hatt det  fantastiske privilegiet å kunne bruke Proms hus i Hollendergaten både som atelier og galleri. Her har jeg jobbet både vinter, vår, sommer og høst. Jeg har vært midt i det pulserende livet i Hollendergaten.

Ok - det fins jo ikke en biologisk familie som heter Dyvekes. Likevel føles det som om Dyvekes vinkjeller fungerer som en slags familie der gleder og sorger blir delt. Det er en helt spesiell atmosfære som sitter i veggene på begge sidene av denne gaten, I løpet av denne tiden har jeg hatt så mange fantastiske og hyggelige folk innom galleriet.

 Vært med på alle de flotte musikkarrangementene her. Ta f.eks. rekefestene i gaten her under Tall Ships Races i sommer. Solfylte dager og kvelder og netter med reneste sydlandsk stemning. Opplevelsen av flott musikk, sol, varme både fra solen og menneskene på samme bordet du sitter på pluss de på alle nabobordene.

Nå går det mot vinter, og jeg tar en pause i jobbingen på Proms. Nå er jeg tilbake til min «gamle» jobb, og bildene som fremdeles henger på Proms får være i fred. Arrangementer på dette huset venter. Tusen takk til alle for smil og varme, noe som  er både fint og inspirerende å oppleve. Ingen nevnt, ingen glemt!
Nå gleder jeg meg til å stikke innom Dyvekes på Brødrene i morgen og på bluesen på fredag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar