mandag 10. november 2014

Tale Lid Lerheim - for en artist!

I kveld var jeg en tur på by`n, og så plutselig at det var konsert med "Voksne herrers orkester" Ung, seriøs og alene som jeg var ( kun det siste stemmer...) lot jeg meg lokke til å ta en tur innom. Kjempedyktige musikere og flott musikk. Coolt og fint og rolig.

Helt til Tale Lid Lerheim entret scenen.  Enda godt at takbjelkene var godt dimensjonert, om ikke hadde hun blåst av hele taket. For en forestilling! I bluesens verden blir Bessie Smith kalt "The Empress of the Blues". Tale må være the Queen of the Blues. Og jeg mener ikke bare her i Bergen! Da hun sang blues, body and soul slo det publikum ut og traff dem midt i magen. Trollbundet! Trampeklapp!!

En ting er at hun er en dyktig musiker både teknisk og musikalsk. Men i tillegg til dette er hun en fantastisk formidler som tar publikum med storm. Dette er første gang jeg hørte henne opptre, og jeg likte det jeg hørte!!

Jeg har aldri vært i USA. Men da Tale sang "Sweet lover" var jeg plutselig i Burboun Street i New Orleans, og det uten å ha booket flybillett engang!! Sterkt, dette er beste jeg har hørt på lenge!

Så Jan-Ove og Helge; dette er virkelig noe for "Cool Blues Friday"! Det vil si; dersom taket i Dyvekes vinkjeller er godt nok dimensjonert!



2 kommentarer:

  1. Dyktig kunstner med en stemme som hadde fortjent mer oppmerksomhet !

    SvarSlett
  2. Helt enig!!!! Hun er kjempedyktig!

    SvarSlett