mandag 31. mars 2014

Fine Pusen!

Hva er det med en katt? For kort tid siden måtte jeg ta med katten min "Tarzan" til dyrlegen, han var veldig syk. Tarzan er sikkert et merkelig navn på en katt, men han likte så godt å klatre i trær... Jeg holdt han mens han sovnet inn, det var trist, trist,trist. Han etterlot seg så mange gode minner! Trofast, kjærlig, alltid venn, stolte helt på oss. Jeg har alltid vært glad i katter, helt siden jeg var barn da vi hadde katt. "Siri" hen den første katten min. Det som egentlig er flott, er at katten er ikke "min". De er sine egne vesener som egentlig ikke kan eies. De går sine egne veier, ofte med nesen i sky. Det at katten som vesen er så uavhengig, samtidig som den er kjærlig og knytter bånd til oss, gjør at den er et fascinerende vesen.

Når jeg malte satt han ofte oppå arbeidsbordet mitt blant pensler og papir. Det andre som er nesten creepy, er at det er som han enda er i huset. Kan nesten høre tassende trinn i trappen når han kom opp på soverommet for å "si" god natt. Fine pusen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar