onsdag 19. mars 2014

Akvarell med en historie.

Akvarellen i dag heter "Skogsholdt" Det er merkelig; akvareller som "sover" i menge, mange år for så å dukke opp senere. Denne akvarellen malte jeg i 1981 da jeg bodde i et stort gammelt hus i Volda. (den gamle rektorbustaden over gamlegymnaset i Volda) I dette huset var det en sjakt som gikk fra loftet til kjelleren, en sjakt vi brukte til klær som skulle vaskes. En dag etter jobb gikk jeg ned i kjelleren og der ved sjakten låg akvarellen.... Jeg tok akvarellen opp igjen og la den i en skuff og glemte hele greia. Flere år senere dukket akvarellen opp igjen. Jeg vurderte alvorlig å kaste hele akvarellen. Så etter hvert "oppdaget" jeg at dette faktisk bar et godt bilde. Nå mens jeg skriver sitter jeg og ser på bildet som henger på stueveggen. Merkelig historie. Akvarellen er 40x50 cm. og er 33 år gammel.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar